woensdag 4 mei 2016

Poëzieweek

Op 28 januari 2016 was het weer Gedichtendag. Deze dag leidt de jaarlijkse Poëzieweek in. Gedurende deze week, die tot en met 3 februari liep, werd er in heel Vlaanderen en Nederland wat extra aandacht besteed aan poëzie door verschillende activiteiten te organiseren zoals lezingen en gedichtenwedstrijden.

Ook ik wou dit jaar eens stilstaan bij deze speciale week en ging een tijdje geleden op zoek naar poëzie. In mijn dagelijkse leven ben ik hier zelden tot nooit mee bezig. Het was dan ook een hele uitdaging om gedichten of teksten te vinden die mij inspireren.

Zo kwam ik de blog van een zekere Erin Hanson tegen. Zij is een beloftevolle 20-jarige Australische schrijfster. Ik was direct fan van haar werk(en). Mijn favoriet kan je hier alvast lezen.

Veel poëzieplezier!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten